Kvalitet och miljö
Vi har verkat i branschen sedan 1962.
Vi vill dock inte vila på lagrarna, utan vårt mål är att utveckla vår verksamhet och våra tjänster kontinuerligt. Kvalitet och miljö är viktigt för oss, och vårt mål är minska på den belastning som vår verksamhet förorsakar på miljön och vi håller fast vid vårt kvalitetslöfte.
NBG Hållbarhetsrapport 2024
Hållbarhetsrapporten för 2024 är Nordic Bus Groups första som tagits fram på koncernnivå. Den samlar det gemensamma hållbarhetsarbetet för INGSVA och Dahl Linjetrafik. I rapporten presenterar vi våra insatser för miljö, medarbetare och kunder, med fokus på uppföljning, digitalisering, förbättrad arbetsmiljö och tydliga klimatmål. Kunderna efterfrågar mer synlig och konkret kommunikation kring hållbarhet. Med denna rapport vill vi visa att vi tar ansvar, arbetar långsiktigt och utvecklas tillsammans. Läs rapporten här: NBG hållbarhetsrapport 2024
ISO 14001 Miljöpolicy
Vårt mål är att ständigt förbättra och utveckla våra processer för att minimera vår miljöpåverkan och skydda människors hälsa, utan att kompromissa med framtida generationers möjlighet att tillgodose sina behov. Vår huvudsakliga verksamhet, persontransporter med buss, har en positiv miljöpåverkan som vi vill förstärka ytterligare genom optimering av våra flöden och ett aktivt miljöarbete. Vi arbetar för att minska vår resursförbrukning och våra utsläpp till luft, mark och vatten. Läs mer: miljöpolicy
ISO 9001 Kvalitetspolicy
Bolaget strävar efter att erbjuda högkvalitativa och säkra persontransporter samt underhållstjänster av våra fordon. Vår målsättning är att överträffa våra kunders förväntningar genom att leverera pålitliga, bekväma och effektiva transportlösningar. Läs mer: kvalitetspolicy

+358 10 504 9142
(Kontor 8–16 / Dejour 24 h)